УЧИМ СОЗДАВАТЬ!
Як дизайнеру стати дорожчим?
Неважливо чи ви фрилансер, чи працюєте у компанії — ви бажаєте коштувати дорожче, чи не так? Час — це наш найцінніший невідновлюваний ресурс і його краще продавати якомога дорожче.


СКІЛЬКИ ВИ КОШТУЄТЕ ЗАРАЗ?

Гадаю, ви з легкістю зможете підрахувати скільки ви заробляєте за місяць. І скоріш за все, ви зможете підрахувати скільки зараз коштує година вашої роботи.

А чи знаєте ви, наскільки справедлива ця вартість? Скільки заробляють ваші колеги?

Подивімося на цифри.
Я наведу кілька посилань на рейтинги та опитування в різних країнах.

А ваша зарплата вище середньої по ринку? У будь-якому випадку, давайте розглянемо із чого вона складається і як можливо її збільшити.



ФОРМУЛА ВАРТОСТІ ДИЗАЙНЕРА

Моя коротка формула вартості дизайнера складається з шести складових: «Знання та навички + Англійська + Роботи та досвід + Досягнення та відомість + Soft Skills + Нахабство».

Розглянемо детальніше кожну складову та разом подумаємо, як поліпшити кожний доданок, щоб коштувати дорожче.



Знання та навички

Як і будь-який фахівець, дизайнер повинен володіти певним набором навичок і знань. Це і теоретичні знання, і інструментарій, в якому дизайнер працює, і профільні навички (наприклад, motion-дизайн).

Цінність цієї складової пропорційна часу, який потрібен на отримання цих знань і навичок.

Як покращити:

  • «Заточуйте пилу» — постійно практикуйтеся і вдосконалюйте свою майстерність. Читайте, дивіться і слухайте — вдосконалюйте «наглянутисть», підпишіться на блоги, канали і видання для дизайнерів.
  • Працюйте з сучасними інструментами. Якщо на вашому поточному проєкті не використовують нові інструменти, заведіть особистий проєкт і пробуйте нове.
  • Пройдіть довгострокові курси. Отримайте знання, які будуть корисні у вашій професії і додадуть вам вартості.
  • Подивіться, як «продають себе» інші — якими знаннями вони володіють, які методології використовують, в яких програмах вони працюють. Знаходьте прогалини у своїх теоретичних знаннях і заповнюйте їх.


Англійська

Англійську мову можна безумовно віднести до знань, але важливість цього пункту, на мій погляд, заслуговує окремої категорії. Зараз в Україні в багатьох компаніях знання англійської входить в список головних вимог до дизайнера.

Ну і звичайно ж, зі знанням мови вам відкрита дорога у світ — ви зможете значно збільшити власний чек, знайшовши західного роботодавця. Додатковим плюсом буде можливість працювати на закордонних фріланс-біржах.

Як покращити:

  • Вивчення мови вимагає часу, тому не відкладайте це на завтра. Підіть на курси, знайдіть репетитора або підіть на speaking-club.
  • Один з чудових варіантів — знайти роботу в закордонній компанії. Вас буде мотивувати необхідність виконувати завдання з використанням англійської.


Роботи та досвід

Те, де ви працювали — на якій позиції, в яких проєктах, яким був ваш внесок, що можете продемонструвати у вигляді результатів — для багатьох роботодавців і замовників є вирішальним фактором у виборі дизайнера. І це те, що на відміну від знань і навичок перевірити найлегше.

Як покращити:

  • Знайдіть проєкт, яким можна буде пишатися. Працюйте над особистими і open-source проєктами у вільний час. Збирайте роботи у портфоліо, оформлюючи їх у case-study.


Досягнення та відомість

Ваша популярність в професійній спільноті та отримані нагороди, вельми позитивно можуть вплинути як на вашу вартість, так і на ймовірність, що до вас звернуться з хорошим пропозицією.

Як покращити:

  • Беріть участь в конкурсах.
  • Діліться досвідом — виступайте, пишіть, ставайте експертом і формуйте свій особистий бренд.


Soft Skills

Будьте гарною людиною.

Подумайте, кого б ви самі взяли на роботу? Ця людина хоче вчитися, відкритий до нових знань, самостійний, вміє працювати в команді? Виділіть декілька ключових навичок. Знайдіть їх у себе.

Як покращити:

  • Поспілкуйтеся з рекрутерами. Запитайте яким би вони хотіли бачити ідеального кандидата?
  • Сходіть на співбесіду. Проаналізуйте ваші відповіді. Згадайте як ви відповідали на запитання. Як ви виглядали в очах вашого візаві?


Нахабство

Ніхто не заплатить вам більше, ніж ви просите.
Єдиний спосіб отримати бажану суму компенсації — з упевненістю її запросити. Не думайте, заплатять вам чи ні. Ваше завдання — озвучити цю цифру.

Уміння себе продати, ваша харизматичність і переконливість — це головний ваш важіль в збільшенні власної вартості.

Як покращити:

  • Сформуйте для себе, скільки ви хочете. Для самих скромних я пропоную додати до цього ще 20%. Звикнете до цієї цифри. Запишіть її на папері. Вимовте її вголос. Ви не торгуєтесь — менше вам не потрібно. Вперед!


НА ЗАВЕРШЕННЯ

Мій досвід показує, що значно збільшитися в вартості можливо лише при переході в іншу компанію. І це в рази легше, ніж просити підвищення. Тому практикуйтеся — ходіть на співбесіди і періодично виходите на ринок праці.

За матеріалами prodesign.in.ua